Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

mandag den 28. juni 2021

Tid til en øl - To Øl 1 ton of ....Cherry


 28. Juni 2021 

De varme dage er vendt tilbage med sol og havearbejde. Jeg har fået smagt en del øl, den sidste uges tid - fra Sæby Bryghus bla. men det må vist vente til en anden gang.

Her til aften havde jeg lyst til noget forfriskende, så jeg fandt en sour ale fra To Øl.

Sour ale kommer i mange forskellige udgaver, men en af de traditionelle er 'kriek', der er betegnelsen for nogle bestemte kirsebær, der bruges i belgiske sour's.

Jeg tænker ikke, det er disse kirsebær, der er brugt her, for de er efter sigende bitre, og her arbejdes der mere med sødme.

Det er en smuk, rød øl med et kraftigt skumlag. Aromaen er præget af både sødme og syrlighed. Tydelig duft af kirsebær. Den har en ganske fyldig krop for alkoholprocenten er på 7.5%. Den virker dog stadig yderst forfriskende. Den er sødmen, man først lægger mærke til, men det opvejende af en snerpende syrlighed, som jeg personligt godt kan lide. Jeg tænker, denne øl måske har været tænkt som en juleøl. Det er jo meget normalt med kirsebær til risallamanden, og det vil forklare etiketten, som jeg eller ikke helt forstår.

Karakter 4

Ingen kommentarer:

Send en kommentar