Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

fredag den 2. december 2011


2. December 2011

”Juleøl” fra Randers Bryghus har også fået en ny etiket siden jeg smagte ( og skrev om ) den i 2009. Om det er samme øl, ved jeg ikke. Den er beskrevet nogenlunde mage til på hjemmesiden. Den jeg smagte tidligere var på 6,0% og denne er svagere 5,6%. Men begge er beskrevet som værende ”belgiske” med stjerneanis, appelsinskal  og koriander. Derudover er den brygget på 5 forskellige malte.

Når jeg skriver om den igen, er det fordi den har en andet smag end jeg husker.

Det er en sløret, orangebrun øl uden noget skumlag. Man fornemmer brugen af anis og appelsin i aromaen. Den er frisk i munden. Man kan også fornemme anis og appelsin i smagen, men så slutter det hele af med smagen af sæbe. ( ? ).Min kone siger, der er stor forskel på smagen af frisk og tørret koriander. Hun bryder sig ikke om den friske, fordi den smager af sæbe, synes hun. Jeg ved ikke, om det er frisk koriander, der er brugt, men det er da en mulig forklaring. Jeg synes ikke jeg er stødt på smagen i andre øl med koriander.

Karakter 1+


Ingen kommentarer:

Send en kommentar