Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

onsdag den 16. juni 2010

Tid til en øl - Aalborg Beerwalk / Irish House

16. Juni 2010

The Irish House er en relativ ny pub, der er indrettet i de lokaler, hvor det gamle Ellen Marsvin havde til huse. Det er en af Aalborgs gamle kendte bygninger lige ved Nytorv.


Indenfor er der en god og hyggelig stemning. Som på de andre pub er der live musik og der var en der var ved at stemme guitaren, men han måtte vente lidt, for der var stadig VM i fjernsynet. Jeg talte 20 haner med øl, og vi kunne se et stort udvalg af flaskeøl. Man kan læse om dem alle i ølmenukortet.
Men det er jo fadøllet, der skænkes i Beerwalkglasset, så vi studerede det. Der var de sædvanlige irske mærker og så var der også en speciel øl – opkaldt efter pubben. ”The Irish House Ale”


Den er brygget til pubben på Søgaards Bryghus, og jeg må desværre sige, at det var en tynd kop te. For det er en rigtig god ide. Den beskrives som ”inspireret af den milde engelske ale” og det er måske grunden, for jeg har faktisk aldrig smagt en rigtig engelsk ”mild”.  Hvis det er denne øltype, kan det nok forklare lidt, og jeg har endnu ikke lært af værdsætte den. Det tog også lidt tid for mig, at vænne mig til ”real ale”. Procenten er 4,5%.
Karakter 2                                                                                                                                               
Godt gemt væk på den allersidste hane på disken fik vi øje på en ”World Cup IPA ”. Og med kampen i fjernsynet og smagen af den lidt tynde ale på tungen, ville vi også prøve den. Den er også brygget hos Søgaard. Og de er ikke meget mere heldige med den. Ikke ret meget duft. Livlig og aggressiv i munden, men smagen var også her en smule tynd og humlen trådte ikke rigtig i karakter.
Karaker 2+
Stemningen i pubben var som nævnt rigtig hyggelig og god. Det er muligt at få noget at spise ( det er det måske også de andre steder - vi checkede ikke ). Og flakseølsudvalget er som sagt stort, så det bliver helt klart den del, der skal undersøges næste gang, jeg kommer på besøg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar