Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

onsdag den 1. juni 2011

Tid til en øl - Carl’s Gylden


1. Juni 2011

Her til aften var der sommerkoncert på en at de skoler, jeg arbejder på. Det gik fint med eleverne, og koncerten varede kortere tid end beregnet. Bagefter var der oprydning og lidt ost og frugt. Så det var lidt sent inden jeg kom hjem.

Hjemme stod den sidste at de 3 testøl fra Carlsberg og ventede på mig – ”Carl’s Gylden”.  Etiketten er naturligvis gylden. En undergæret pilsnertype med hyldeblomstekstrakt. Lad det være sagt med det samme. Den er bedre balanceret end ”Plzner’en”

Jeg hældte den op i mit Kwak-glas, mest fordi det er så sjældent jeg bruger det. Og det så godt ud.

Det er en klar, gylden øl på 5,7%. Der er mange små bobler og brygget toppes at hvidt skum. Man mødes af en typisk pilsneraroma med en anelse sødme. Den er meget frisk i munden. Smagen indledes med sødme, og derefter indtræder en frisk frugtig note, der sandsynligvis skyldes hyldeblomst, men det er ikke tydeligt. Der er kun lidt bitterhed i eftersmagen.

Karakter 3+

Det er jo tydeligt af de 3 anmeldelser, at jeg foretrækker ”Carl’s Bock”, så det bliver den, jeg stemmer på, men aftenens øl er heller ikke ringe.

Jeg har efterhånden skrevet om en del øl fra Carlsberg, og hvis man vil læse mere om dem kan man se her:

Carlsberg 2,7%                                                  07 sep 10

Carlsberg 47                                                      26 aug 08

Carlsberg Carl’s Ale                                          25 maj 10

Carlsberg Carl’s Bock                                       31 maj 11

Carlsberg Carl’s Gylden                                    01 jun 11

Carlsberg Carl’s Plzner                                     30 maj 11

Carlsberg Carl’s Special                                    13 aug 09

Carlsberg Elephant                                            09 nov 09

Carlsberg HOF                                                  14 juli 09

Carlsberg S.A. Abbey Ale                                  24 dec 10

Carlsberg S.A. Christmas ale                             23 dec 08

Carlsberg S.A. Easter Brew                               07 apr 09

Carlsberg S.A. Honning Ale                              13 juni 09                 

Carlsberg S.A. Keller Pilz                                  11 aug 08

Carlsberg S.A. Summer Dubbel                         30 maj 09


Ingen kommentarer:

Send en kommentar