Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

lørdag den 30. juli 2011

Tidtil en øl - Håndbryg BA11


30. Juli 2011

Forleden fik jeg 2 øl af min svoger. Han havde fået dem af en kollega, der selv brygger øl. Jeg anmeldte ”Carl’s IPA” for nogle uger siden, og nu er tiden kommet til den anden. Og her er jeg kommet på en opgave, for der er ingen oplysninger overhoved om denne øl. Måske har jeg fået noget at vide, da jeg fik øllene, men det har jeg i så fald glemt ( det var til en fødselsdagsfest ).

Det eneste jeg kan sige er, at det er håndbryg – bryggeren hedder måske Carl og på kapslen står der BA11 ( der er ingen etiket, men det er ikke Westvleteren ). Ba11 ( eller BA II ) kan måske betyde Batch 11 – altså bryg nr. 11, men jeg ved det ikke.

Det er en mørk øl med et rødt skær i lyset. Skumudviklingen er ikke så kraftig. Først opfangede jeg lidt sødme ( sukker ) og krydderi i duften, men senere dukkede ristede noter frem. Måske er det en belgisk inspireret øl, men den føles meget let, næsten tynd i munden. I smagen fornemmer jeg ristet malt, brændt kaffe og indimellem strejf af engelsk lakrids. Det er jo udmærket, men det er lidt svært for mig helt at definere denne øl. Jeg er nok noget afhængig af andre input end mine smagsløg. Den minder mig lidt om de få belgiske stouts, der findes på markedet.

Karakter 3+


Ingen kommentarer:

Send en kommentar