Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

fredag den 25. november 2016

Tid til en øl - Samuel Adams Imperial Stout


25. November 2016

Black Friday er ikke en begivenhed, der for alvor har fået tag i mig, men jeg fik dog bygget lageret at juleøl op, da der var 20% på alle varer i Salling. Nu er jeg oppe på 30 juleøl til december måned, så jeg må nok tyvstarte med juleøllene allerede første søndag i advent. Der er skal jo også være plads til improvisation nogle af dagene.

Ellers gik dagen med at sætte julelys i flagstangen udenfor og efter en dejlig dansetime, at fare hjem for at se finale i ”vild med dans”, der bød på en fantastisk stemningsfuld free style af Sarah og Morten.

Den rigtigste måde af fejre Black Friday på var at åbne en kulsort stout, og jeg havde en fra Boston Beer Company –”Samuel Adams Imperial Stout”. Den er faktisk købt i Fakta, så jeg må nok sige at der ind imellem er nogle virkelige overraskelser i deres øludvalg.

Det er en kulsort øl på 9,2%. Kraftigt brunt skum, der sætter sig i flotte ringe på glassets sider. Kraftig duft af ristet malt, og jeg synes duft af mørke bær. Også enkelte strejf af chokolade. God fylde. Smagen er kraftig, og her er der kaffe og chokolade, der dominerer, men jeg synes stadig, der er en frugtig note af søde mørke bær ( brombær, blåbær ). Til slut kommer der ind imellem lidt smag af små, hårde lakridser.
En virkelig god stout, der næsten kommer op blandt de allerbedste.


Karakter 4+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar