Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

lørdag den 6. marts 2010

Tid til en øl - Påske i Underhuset

6. Marts 2010

I dag er det min svigersøns fødselsdag og vi har været til kaffe og aftensmad i deres nye lejlighed. Min kone havde strikket en dejlig trøje til ham og jeg havde købt 6 påskeøl. Påskeøllene er så småt ved at komme på markedet og det vil de kommende anmeldelser komme til at bære præg af. Der vil også komme et par nye øl fra den ølsmagning jeg holdt på arbejdet i går – bla. en ny spændende ”Dim Sum” fra Mikkeller – men jeg venter lige til jeg har fået taget nogle billeder af øllene.

I går så ølmenuen sådan ud.

Thisted Bryghus lavede til jul en undergæret og en overgæret øl med henvisning til Under- og Overhuset. Måske var det samme opskrift, men resultaterne var meget forskellige ( se 3/4dec 09 )
Der er ingen information at hente fra hjemmesiden overhovedet og oplysningerne på etiketten er også sparsomme. Vi kan læse at den er økologisk, er tilsat kuldioxid og at den hat lagret længe. Alkoholprocenten er 7,6%.
Det er en flot, orangegylden øl med små dovne bobler. Den er temmelig sløret og virker på den måde som en kellerbier fra Franken. Der er et stort, kraftigt skumlag. Duften er maltet og har noter af hvidtøl. Der er en udmærket fylde i øllet. Smag af sødme og karamel med en note af lys malt og halm. Bitterheden er middel/lav.
Karakter 3+
Denne øl kan karakteriseres som en lys, ufiltreret bockøl pga af sødmen og den høje alkoholprocent. Men det ville nu være rart med lidt flere ordentlige informationer på flasken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar