Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

fredag den 5. december 2014

Tid til en øl - Jyske Bryghuse Let It Snow

 
 
5. December 2014
I går var vi til julefrokost, med traditionel god julemad og det var muligt at smage både den hvide og den blå X-mas, samt Tuborgs Snebajer. Alt sammen vældig gemytligt.
Aftenens øl  passer ikke rigtig til vejrudsigten, for sneen holder sig heldigvis på afstand. Heldigvis – siger jeg, for jeg har endnu ikke fået vinterdæk på. Min venstre arm har været dårlig i to uger nu. Det føles som om der er sat strøm til den fra skulder til fingerspids. Og hvad mere er – min lillebror lider af samme fænomen, og det er hos ham dækkene står. Men nu prøver vi, om vi i morgen - ved fælles hjælp med to højre arme – kan få skiftet dækkene.
Alligevel har jeg knappet ”Let It Snow” fra De Jyske Bryghuse op. Der er en ”jule wiener øl” på 4,6%. Den er klar med en fin karamelfarve – lidt orange skær. Skumkronen på toppen er stor og fyldig. Let sødlig duft med antydning af skovbund. Den er frisk og prikkende i munden. Smagen indledes med det sødlige, maltede indtryk. Der er stadig lidt nåletræsskovbund over den. Men mod afslutningen tager Hallertauhumlen mere over og leverer en ganske pæn bitterhed.


Karakter 3+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar