Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

mandag den 21. december 2009

Tid til en øl - Leroy Christmas

21. December 2009

I går fik jeg købt de sidste julegaver, og havde planlagt en god juleøl til aften som en slags belønning. Men min datters tog var forsinket, så jeg måtte hente hende i bilen og derfor blev det ikke til den tiltænkte øl ( den passede til maden ). Da jeg derfor kom senere hjem fandt jeg en lille juleøl i skabet – 25 cl ”Christmas” fra bryggeriet Leroy i Boezinge. Det er et lille familieejet bryggeri, der har 14 forskellige øl på programmet. Men det er ikke lykkedes mig, at finde noget om bryggeriet, og oplysningene på etiketten er yderst sparsomme. Navnet på bryggeriet står med småt i kanten. Ligeledes skal der ledes for at finde alkoholprocenten, der er på 7,5%. 

Jeg ved ikke hvorfor de ikke er mere synlige for det er en fin lille øl, de har lavet.

Den er mørk og uklar med et cafe latte-farvet skum. Der er en krydret duft, som man ofte mærker det i belgiske øl – det er vist noget med gærtypen. God fylde i munden. Smagen er krydret med en tydelig bitterhed i eftersmagen

Karakter  4+

Nu skal jeg øve christmas carols med min familie, så jeg må slutte for nu

Ingen kommentarer:

Send en kommentar