Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

onsdag den 19. maj 2021

Tid til en øl - Løkkensgang


 19. Maj 2021

Løkken Bryghus forsætter deres nye navneleg med 'Løkkensgang'. Det er en pilsner på 5,0% og det er samme billede af blomster og forårsstemning, der præger etiketten, som på de andre 'Løkken'-øl. De øl jeg har smagt i denne serie, er da også alle glimrende - især hvis det bliver lidt lunere på stranden.

Løkken Bryghus har lidt problemer med deres etiketter, der lidt for ofte lider af småfejl. På bagetiketten af denne står der :"Bandit er en forfriskende pilsner.......". Det er jo godt at vide, men nu er det jo en 'Løkkensgang' jeg sidder med. 'Bandit' er en af de andre pilsnere fra bryggeriet, som jeg har smagt, og man kan jo få den forkerte tro, at det er samme øl under andet navn. Det er ændret på hjemmesiden

Jeg har som sagt smagt og anmeldt 'Bandit' tidligere og havde dengang svært ved at finde pilsnerkarakteren i den. Dette er en ganske anden øl. Her er jeg overhovedet ikke i tvivl om , at det er en pilsner.

Den har en flot, klar og gylden fremtoning, der virker indbydende. Hvidt skum topper glasset med en fin krone. Der er en frisk duft af lys malt og en anelse svovl, der giver lidt kant og skarphed til øllet. Den sødme jeg har fundet i bryggeriets andre pilsnere, er der ikke antydning af. Den er letflydende og forfriskende med en let brusen i munden. Smag af lys malt og en tør, ganske behaglig bitterhed til sidst ( IBU 26 ). Der er brugt amerikansk humle, men det er ikke noget, der gør væsen af sig.

Karakter 3+

Af de 3 pilsnere jeg har smagt fra Løkken Bryghus, er dette klart den bedste.

3. gang er 'Løkkensgang'

Ingen kommentarer:

Send en kommentar