Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

lørdag den 3. juni 2023

Tid til en øl - White Hag Black Boar Rum


3. Juni 2023

Første gang jeg besøgte Ølsmageren fra Gjøl stiftede jeg bekendtskab med det irske bryggeri White Hag, der ligger i Sligo på den irske vestkyst. De er især blevet kendt for deres fremragende stout - 'Black Boar' der er lagret på bourbonfad.

For noget tid siden fik jeg en ny udgave af en god ven fra Gjøl. Denne gang lagret på romfad.

Alkoholprocenten er den samme (10,2% ), så det nok bare lagringen der er anderledes.

Jeg har på det seneste fået smag for romlagring, hvilket jeg tidligere har fundet lidt vammelt. Måske er bryggerierne blevet bedre til at afstemme indtrykkene - måske har jeg bare vænnet mig til det. Hvor om alt er, er jeg blevet begejstret. Og denne er bestemt ingen undtagelse

Det er en kompleks smag, hvor den skarpe note fra spiritusfadet gør sig gældende, men den søde tone fra rom afdæmper helheden. Det fungerer virkeligt godt og umiddelbart synes jeg, det bliver bedre end originalen, som det dog er 2 år siden jeg smagte.

Karakter 5


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar