Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

fredag den 5. maj 2017

Tid til en øl - Prarie Artisan Ales / Evil Twin - BA Bible Belt



4. Maj 2017 
Efter dagen danselektion vendte vi tilbage til lys i vinduet og hygge indefor. Vi skulle måske være blevet hjemme for at se ”Rogue One” da det jo er Starwars-dag i dag ( May The Fourth – be with you ), men vi skal have danseopvisning på lørdag, så dansen vandt.
Jeg åbnede en kraftig øl i dagens anledning – ”Barrel Aged Bible Belt” fra Prarie Artisan Ales, der har lavet den i samarbejde med Evil Twin.

”Bible Belt” er en øl, der er baseret på Evil Twins ”Even More Jesus” og Praries ”BOMB”. Begge dissse øl er omtalt tidligere på bloggen og jeg har tidligere smagt den originale ”Bible Belt”, men denne er lagret på whisky-fad.

Der er både kakaobønner, chili pepper, vanilje og kaffe i denne 13,0% øl. Den er lagret på Heaven Hill whiskyfade i op til 9 måneder ( nogen vil måske hævde at Heaven Hill ikke er whisky, men bourbon, men….).




Det er en kulsort øl med svagt rødbrunt skum. Utrolig inciterende aroma, hvor chokolade, whisky og vanilje blander med egetræ og solbær. Jeg fornemmer gudskelov ikke noget chili, hverken i duft eller smag. Den har en virkelig god fylde, men alkoholen prikker i munden og efterlader en fornemmelse af følelsesløshed i kinderne. Smag af chokolade, overmodne bær og whisky. En sand fornøjelse. Meget lang eftersmag.

Karakter 5+

Om det skyldes træthed efter dans eller 13% øl ved jeg ikke, men jeg føler mig en lille smule 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar