Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

torsdag den 23. juli 2015

Tid til en øl - Carlsberg Nordic Gylden Bryg


23. Juli 2015 

Efter vores sidste forestilling på Skansen er der tradition for , at vi begynder at rive scenen ned samme aften. Vi nåede mere end vi plejer, for vejret var godt og der var mange hjælpere. Der var naturligvis også arbejde nok til det meste af søndagen. Men når vi har arbejdet nogle timer, er der grillmad og en enkelt øl/vand på foreningens regning. Det drejer sig om Tuborg og Carlsberg. Derefter må man købe selv.

Da en af skuespillerne sagde godnat, spurgte hun om jeg ville have de sidste fire ”Carlsberg Nordic”. Jeg takkede nej, men ville dog gerne have en enkelt, for den har jeg ikke smagt.
Så da jeg til frokost skulle have mig en øl og klippe hæk bagefter, tænkte jeg, at nu skulle den smages. Så blev hækken nok heller ikke så skæv.

Det er en alkoholfri øl på 0.5%. Den er brygget med bygmalt, vand, naturlige aromaer, sukker og humle. Jeg er ikke helt klar over, hvad ”naturlige aromaer” står for.

Det er en meget lys, gylden øl med let og luftigt skum, der hurtigt svinder bort. Den har en fin duft af korn og græs. Den er naturligvis brygget for at være let og forfriskende, og det lykkes – især med letheden. Der er en antydning af øl og en underlig sukkersød afslutning, der bevirker at den ikke er så forfriskende. Der er ingen bitterhed. men – af en alkoholfri øl at være, kan den dog drikkes. Lidt mere forfriskende humle ville ikke have gjort skade.


Karakter 2

Ingen kommentarer:

Send en kommentar