Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

mandag den 5. december 2016

Tid til en øl - Lervigs Jul


5. December 2016


Lervig har som tidligere nævnt adskillige juleøl på markedet i år. ”Lervigs Jul” hører til de lidt stærkere – 6,5%. ”Brewers Reserve” står og ”med en smak av høytid”. Den er brygget med havre, belgisk gær, stjerneanis og ingefær, og det burde jo give en fyldig og velsmagende højtidsøl. Men det virker som om, at Lervig her arbejder med antydningens kunst. Det er egentlig udmærket, men der skulle bare være mere af det hele. Det er mest ingefæren, der trænger – svagt – igennem.

Det kan naturligvis også skyldes, at jeg lige nu er ved at oparbejde en eklatant forkølelse, så jeg ikke kan smage eller dufte noget. Jeg tror næsten, jeg er på vej ind i seng, for at komme mig.
Det er desværre ikke en øl, der gør så meget væsen af sig, som den ellers lægger op til

Karakter 3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar