Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

tirsdag den 28. februar 2017

Tid til en øl - Michelob Ultra Light


28. Februar 2017


Vores restaurant var i tre etager og vi fik hver dag samme bord med de samme tjenere. Nyt menukort hver dag med flere valgmuligheder. Den første dag blev vi også præsenteret for et vinkort, men jeg sagde at jeg gerne ville have en øl. Da jeg spurgte, hvilke øl de havde, var svaret – at de havde alt – jeg skulle bare vælge. Hvorefter tjeneren nævnte ”Budweiser”, ”Coors”, ”Stella Artois” og ”Corona”, Hvilket ret beset er  ret ensartet.

Jeg havde jo set at ”Bull & Bear” havde ”Bass Pale Ale”, så jeg spurgte efter den, og assistenttjeneren Kresimir ville da lige se efter. Han kom stolt og præsenterede den, hvilket førte til at han de følgende aftener blev sat på lignende opgaver med at finde gode øl til mig. Ofte måtte han opsøge nogle af de andre barer på skibet for at finde øllene, men det gjorde han beredvilligt, og det lykkedes hver gang. Virkelig god service.

Jeg anbefalede, at de afskaffede sig et ordentligt ølkort.


”Bass Pale Ale” regnes for verdens første pale ale. Bryggeriet er fra Burton-upon –Trent, der jo netop er kendt for sine pale ales og IPA’er. Den røde trekant som logo er også verdens første registrerede varemærke. Det er en øl, jeg er kommet til at holde meget af. Et ualmindeligt godt eksempel på en engelsk pale ale. Jeg har berettet om den før, og med den og Sierra Nevadas amerikanske udgave, kunne turen da ikke gå helt galt

Dag 2 lagde vi til på Grand Cayman, hvor der var mulighed for at bade fra ”7 Miles Beach”. Vi blev en smule solskoldede, men ikke mere end det kunne klares. 
Da vi vendte tilbage til skibet, fik vi lidt af køle os på. Min kone fik endnu en orangerød drink med vodka, og jeg valgte en lettere pilsnerøl, jeg ikke kendte til.



Det er ikke to forskellige øl, men to sider af samme sag. ”Michelob Ultra Light” er ikke en letøl. Den er på 4,2%, men indeholder kun 95 kalorier. Derfor er den ”light”.

Det er Anheuser-Busch der brygger den og man kan se at ”light” også passer på udseendet. Det er en af de lyseste øl, jeg længe har set. Den var forfriskende på sådan en varm dag, og jeg syntes også, der var lidt mere fylde og smag end i den berømte ”Budweiser”. Men stilen er ”International Pilsner” og det er vandet, let og forfriskende. Så er den prøvet – ingen grund til gentagelse.

Karakter 2

Ingen kommentarer:

Send en kommentar