Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

mandag den 30. marts 2015

Tid til en øl - Brewfist Czech Norris


30. Marts 2015

Jambul er et importfirma fra Hobro, der distribuerer drikkevarer af forskellig slags. Jambul er også en helbredende frugt fra østen. Firmaet ledes af Julie Pi Dilling-Jensen, men det var tydeligvis ikke hende, der repræsenterede firmaet ved Ølfesten i Salling. Jeg fik en god snak med ham, der stod bag skranken. Jambul importerer øl fra Italien og Tyskland, og udover øl fra Brewfist, havde han også et par påskeøl  med. Gudenådalen og Ebeltoft.

Jeg havde ved en tidligere lejlighed købt øllene fra Brewfist – i hvert fald dem, jeg ikke tidligere har smagt, og i denne påskeuge, vil jeg beskæftige mig med dem.

”Czech Norris” med undertitlen ”Walker Imperial Pils” er en guldøl på 6,2%. Titlen er naturligvis et ordspil på den hårdslående skuespiller Chuck Norris, der spiller en texas ranger ved navn Walker. Han kan lige skimtes på etiketten.

Brewfist blev skabt i 2010 af tre unge fyre med hang til øl. Bryggeriet ligger i Codogno – i det nordlige Italien.

Det er en lysende gylden øl med en del uklarheder. Kraftigt hvidt skum topper indtrykket. Duften er humlet og en smule sprittet. Det er også den let sprittede fornemmelse, man først hæfter sig ved. Jeg ville have gættet på humletypen Sorachi Ace, for jeg synes, der er denne smag af dild og citrongræs, men der er udelukkende brugt Saaz fra Tjekkiet. Bitterheden er udmærket, men alkoholstyrken er overflødig. Den mangler den sødme og fylde, bryggerne ellers gerne ville tilføre øllet.


Karakter 3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar