Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

fredag den 22. juli 2016

Tid til en øl - Ølsmagning på Atlantis



22. Juli 2016

Vores sommermusical på Hals Skanse er slut for denne gang. Vi opførte ”Atlantis” for fulde huse i 10 forestillinger. Det blev en kæmpe succes.
Traditionen tro havde vi en aften - mens vi byggede kulisserne op og øvede på livet løs – en ølsmagning med 8 spændende øl.

Første gang var, da vi opførte ”Jorden rundt på 80 dage”, hvor vi tog ”Jorden rundt på 8 øl”, men det er lidt sværere at relatere øl til Atlantis. Så det blev ”bare” gode øl, som jeg prøvede med nogle kommetarer at knytte til stykket.

Rækkefølgen var ”iki Beer” – Jacobsen ”Original Dark Lager” – Schiøtz ”Mørk Mumme” – Rogue ”Dead Guy Ale” – De Halve Maan ”Straffe Hendrik” – Schneider ”Aventinus” – Munkebo ”Alstærk Bourbon” og Hornbeer ”Carribean Rumstout”.

Vi var 36 deltagere, hvilket må siges at være rekord for smagningerne på Skansen. Vi plejer at være 10-12 stykker. Min yngste datter var med, og hun er først for nylig begyndt at drikke øl, og har ikke den store erfaring endnu. Men hun kunne lide alle 8 øl - også den kraftige Rumstout til slut. Det er mest når øllet bliver for humlet, at hun ikke kan lide det, men det viser erfaringen, at de andre deltagere i Skansens ølsmagninger heller ikke kan lide. Så der var ikke ret meget humle i årets øl. Men jeg må vel prøve, om grænserne er flyttet til næste år

Jeg har tidligere skrevet om alle øllene. Personligt kan jeg lide dem alle, og det gjorde sig gældende for de fleste andre deltagere, selvom det var meget varieret, hvilken der var favorit. Alle lod til at kunne lide Jacobsen og Schiøtz, mens Munkebo og Hornbeer til gengæld fremkaldte de største superlativer hos mange.


Her er lige nogle billeder fra forstilingen, hvor jeg har malet kulisser – men stor hjælp fra min datter. Hil Atlantis!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar