Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

lørdag den 8. december 2018

Tid til en øl - Berentsens Juleøl


8. December 2018


Aftenens Juleøl blev minsandten også fra Berentsens i Norge. Vi havde været på Himmelands Teater og set den forrygende, morsomme komedie – ’Ridderen af Randers Bro’. Den kan klart anbefales.
Som oftest spiste vi derefter på Cafe K, der ligger lige i nærheden. Her har de øl fra Primator, men i højtidens anledning, spurgte jeg efter en juleøl.

Og sandelig – de havde en ’Juleøl’ fra Berentsens. Det var jo glimrende, for den havde jeg ikke smagt, og mit indtryk af de 2 andre var vældigt fint.

Det er bryggeriets letteste juleøl – på 4,7%. En undergæret Dunkel – en julebajer.
Den har en flot, mørk fremtoning og en duft af ristet malt. Det føles let i karakteren, men det er måske i forhold til de tungere øl jeg havde smagt. Let karamelliseret smag. ikke særlig meget humle.

En udmærket øl, men jeg kunne godt have brugt en lidt kraftigere udgave til vores Confit de Canard.

Karakter 3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar