Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

onsdag den 11. juni 2014

Tid til en øl - Jyske Bryghuse Goa Goa

 
Nu er det blevet sommer og varmen breder sig. Så kan det være godt med en frisk øl sidst på dagen til at køle sig ned med. Efter at have slået græs kunne jeg måske have tænkt mig en weissbier eller pilsner, men efter et bad blev det til en IPA til aftensmaden.
 
De Jyske Bryghuse har lavet en Double IPA til Kvickly’s Ølvalg – ”Goa Goa” på 8,5%. Etiketten er holdt i skarpe farver og giver det rette indtryk af Indeien. Den er brygget af pale ale- og münchenermalt, samt carahell og det giver en flot ravfarvet øl. Skummet er hvidt og cremet. Humlet med seks forskellige amerikanske typer til en bitterhed på 78,3 IBU ( temmelig nøjagtigt ).
 
Disse humlearomaer er også klare i duften, hvor pine og bitter appelsinskal træder frem. Mit første indtryk var den bitre duft af appelsinmarmelade, som jeg ikke bryder mig særligt meget om. Men efter lidt tid blødes dette indtryk op med mildere indtryk fra mango. Det er heller ikke noget, der præger smagen. Også her er der appelsin, men ikke i bitter form – mango og en smule bagvedliggende sødme dukker op. Smagen er god og vedholdende og bliver hængende så den balancerer bitterheden godt. Dette er nok den øl fra Jyske Bryghuse, de er sluppet bedst fra. Stærk og sommerfrisk.
Karakter 4    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar