Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

tirsdag den 27. januar 2015

Tid til en øl - Flying Couch Green Velvet


27. Januar 2015

Den anden øl til lørdagens fødselsdagssmagning var ”Tres Blueberry Stout” fra amerikanske Dark Horse Brewing Co. Den er en dejlig blød og rund stout, og jeg kunne bedre fornemme blåbær denne gang, end da jeg beskrev den tidligere.

Til fødselsdagen var der kreeret fine bordkort som ølflasker.

 
Da værten/fødselaren jo er glad for det mere humlede, havde jeg valgt endnu en IPA, som jeg håbede var kraftigere, men det viste sig ikke at stemme.
 
Flying Couch er grundlagt af Peter Sonne og Jannik Sahlholdt. Peter er ydermere brygger på Halsnæs Bryghus og Nørrebro Bryghus. Jannik har været ølchef på Ølbaren og Mikkeller Bar.
 
”Green Velvet” er deres første flaskeøl fra 2012. Den er brygget på Herslev Bryghus, for Flying Couch er et fantombryggeri, der i hvert fald dengang ikke havde egne faciliteter.
 
Det er en IPA på 7,0%. Den har en fin gylden farve, men den er ufiltreret, så den fremstår naturligvis ikke klar. Aromaen er afrundet og ikke så sprudlende frisk som Amagers, men her er mere asiatisk præg med lemon og citron. Den har en blød fremtoning, der passer godt til navnet – ”grønt fløjl”. Bitterheden er også mere afdæmpet, end jeg havde forventet, men helheden er god og balanceret.
 
Karakter 3+
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar