Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

lørdag den 20. august 2016

Tid til en øl - Thisted Carnis


20. August 2016

Der er lige halvleg i den spændende OL-finale mellem Tyskland og Brasilien. Så kan jeg få skrevet lidt om aftenens øl.
Thisted Bryghus har sendt fire øl på markedet, der har taget navn efter den mad, de passer til. En glimrende ide. Vi skulle have et steak, og derfor valgte jeg ”Carnis” – der har en okse på etiketten og passer godt til rødt kød. ”Carnis” betyder da også kød.

Den beskrives som en mørk lagerøl på 5,8%. Den har en fin ravfarve og toppes af groft, hvidt skum. Duften er maltet med antydninger af karamel, hvilket lover godt. Jeg havde nok forestillet mig lidt i retning af en bockøl, men det er der ikke tale om. Der er tilsat ascorbinsyre, og det har jo sjældent gjort noget godt for en øl. Det er muligvis grunden til at den føles skarp og aggressiv, og det syrlige islæt overdøver desværre alle forsøg på at bringe malten frem. Jeg synes simpelthen ikke, den passer til rødt oksekød – prøv igen, for ideen er god.

Karakter 2+


Og så til 2. halvleg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar