Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

onsdag den 28. september 2016

Tid til en øl - Skagen Bryghus Anna Ancher


28. September 2016

Klitplantagerne omkring Skagen er fulde af gode og spændende vækster. Min morbror har i mange år samlet bær og urter til sine bjesk i Bunken Klitplantage, og det ser ud til, at Skagen Bryghus også har været ude i naturen for at finde ingredienser til de 2 ”Ancher øl”.
I den mørke ”Michael Ancher” var det enebær og lynghonning, og i hyldestøllen til Anna Ancher er det hybenskaller og lyngblomster.

”Anna Ancher” er en hindbærrød øl medluftigt hvidt skum. Der er en fin og frugtig aroma, hvor hyben giver et sødligt islæt. Denne øl er også venlig at drikke. Smag af hyben og bær, og en let syrlig note bagved, der måske skyldes lyngblomster ( jeg ved ikke hvordan de smager ). Der er brugt Northern Brewer, men humlen giver ikke nogen nævneværdig bitterhed fra sig.

Karakter 3+

I morgen har jeg 10 år jubilæum som ølnørd. Denne interesse stammer fra en ølsmagning i 2006, som jeg holdt med mine venner. Jeg havde ingen anelse om indvirkningen på mit liv. På fredag fejrer vi det med en smagning, hvor nogle af de samme øl er med, men sandelig også nogle nye.  

I de 10 år har jeg smagt 2525 øl.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar