Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

tirsdag den 29. november 2016

Tid til en øl - De Ranke Père Noël


29. November 2016 

Efter aftenens danselektion kunne jeg åbne en belgisk juleøl på 7,0%. Jeg håbede den kunne passe til den flødebolle fra Summerbird, som vi havde købt med hjem, men dertil var den for bitter.
De Ranke er et bryggeri fra 1994 og det er opkaldt efter humlerankerne, fordi humlen spiller en stor rolle i deres øl – så jeg burde måske have tænkt mig om. ( Læs mere om bryggeriet i tidligere indlæg ).
”Père Noël” er en uklar, orangegylden øl med cremet, hvidt skum. Den har en duft af bitter appelsin, men det er ikke nævnt i ingredienslisten. Derimod er der lakrids, som jeg ikke på noget tidspunkt kan finde – hverken i duft eller smag. Øllet har en god fylde. Der er en kortvarig maltsødme inden en markant bitterhed tager over. Jeg er ikke den store fan af bitterhed i belgisk øl, så det bliver ikke en af mine julefavoritter.


Karakter 3+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar