Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

søndag den 27. november 2016

Tid til en øl - Lervig Kringly Kris ( rød )


27. november 2016

1. søndag i advent. jeg har været nødt til at tyvstarte med øljulekalenderen, da jeg har fået indkøbt for mange juleøl. Der kommer jo også dage, hvor man er ude af huset til julefrokoster – måske endda dage hvor det ikke lige er muligt at få en juleøl, men det vil jeg nu prøve at minimere. Og så skal der jo også være plads til lidt improvisation.

Så det er bare med at komme i gang, og jeg lagde ud med en krydret juleøl fra Lervig i Stavanger. Lervig har en del juleøl på markedet i år. Jeg har købt tre, jeg ikke tidligere har smagt. Jeg har tidligere smagt den blå variant af ”Kringly Kris”, men aftenens udgave er den røde ( grænsende til pink ). Den er naturligvis kun på 4,7%, for at kunne sælges i de norske supermarkeder. Det er som nævnt en krydret øl, hvori der er kanel, kardemomme og nelliker. Og det er især nellikerne jeg lægger mærke til i aromaen. Kanel og kardemomme lægger lidt en sødlig dæmper på nellikerne, men kun lidt. Det samme gælder for smagen, hvor jeg tænker at disse entydige smagsnoter gør det lidt uinteressant i længden. Det er naturligvis spændende med alternativ smag, hvis man skal drikke en del juleøl, men jeg genovervejer lige, om den skal med til en juleølsmagning senere på måneden. Den er nok lidt for alternativ, når det kun derjer sig om 5 øl.


Karakter 3+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar