Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

mandag den 28. november 2016

Tid til en øl - Ridgeway Bad Elf ( 4,5% )


28. November 2016 

Her til aften åbnede jeg en øl, jeg tidligere har skrevet om – troede jeg. Ridgeway har en lang række af juleøl på markedet. Blandt andet serien med den ”slemme nisse” – ”Bad Elf” . Jeg har tidligere skrevet om den letteste af disse øl, der bare har navnet ”Bad Elf” med undertitlen ”Winter’s Ale”. Denne øl havde en alkoholprocent på 6,0% og jeg troede i første omgang det var den jeg havde fået fat i. Men denne øl er anderledes, for den er kun på 4,5%. Her er ringen om etiketten grøn i stedet for rød.

Det er ikke en øl, der erstatter den anden, men der er tale om to forskellige øl i julesortimentet.
Det er en gylden øl, der stadig er kraftig humlet – sikkert med cascade som dens storebror. Men jeg kan bedst lide mine humlede øl sammen med en fyldig malt, så denne ”sessionIPA” er ikke helt min smag. Jeg kan væsentlig bedre lide balancen i den stærkere udgave.


Karakter 3+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar