Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

fredag den 17. august 2012

Tid til en øl - Schwaben Das Schwarze


17. Maj 2012

På IHS blev der sunget meget, og vi blandede os naturligvis gladelig i den disciplin. Der var nye sange i blandt, men heldigvis var der ofte noder til, så det var let at synge med for os. Jeg fortalte lidt om baggrunden for et par Beatles-numre og blev derefter bedt om at fortælle lidt om min danseinteresse på et aftenmøde, som et af indslagene om "Dansens kerne"

Til den sidste afslutningsfest lavede vi også et sangnummer med guitar ( More than words ) og en operaparodi med et par dansevenner. Så vi faldt godt ind i den del af aktiviteterne. Til gengæld var vores fødder for trætte til at danse efter midnat på dansecafeen.

Det var et hårdt danseprogram og når vi var færdige mødtes vi på stranden til badning og lidt rødvin. Jeg tog et par øl med – Mönchshof Urtypisches Schwarzbier. Den faldt i god jord – det var ikke en øltype de kendte til. Jeg havde også et par andre øl til strandturen, men senere på ugen havde alle så travlt med at øve på forskellige tidspunkter, at det ikke blev til noget. Så blev jeg nødt til at drikke dem selv. 

I Duborg havde jeg også fundet en schwarzbier fra Schwaben Bräu i Baden-Württemberg. Den hed slet og ret ”Das Schwarze” – så ved man da hvad det er.

Det er en typisk kulsort øl på 4,9%. Det grove skum er beige i kuløren. Den har en let sødlig aroma, hvor ristet malt naturligt markere sig. Schwarzbier udmærker sig ved en let mundfylde, der ofte overrasker folk, der ikke kender typen. Smagen indledes af sødme og ristet malt og afsluttes med noter af lakrids. Fin humlebitterhed i eftersmagen.

Karakter 3+

Til lykke til min mor, der fylder 88 i dag. Vi skal til stor fest i morgen.                                                



Ingen kommentarer:

Send en kommentar