Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

onsdag den 14. august 2019

Tid til en øl - Kreta / Alfa Weiss / Dark Crops Freezing Moon


14. August 2019


Jeg har ikke helt forstået etiketten på ’Alfa Weiss’. Den er sat omvendt på, men er det en fejl eller et smart gimmick. Vi fik den da åbnet på normal vis.

Jeg ved ikke, hvad jeg havde forventet af en græsk weissbier, men jeg blev positivt overrasket. Den er ’mit hefe’, hvilket jo giver en uklar fremtoning, og i det hele taget lægger den sig tæt op af en traditionel tysk weissbier. Øllet er friskt og gærnoterne er både i duft og smag præget af banan.

Karakter 3+


Fra det hvide til det sorte. Vi sluttede vores lille ølsmagning af med en ’High Gravity Stout’ fra bryggeriet Dark Crops.


Bryggeriet stammer fra 2016 og deres mission er at levere drikkevarer til ’Den Sorte Messe’. De kalder sig et ”Hell Inspired Brewery” og deres etiket til ’Freezing Moon’ ligner da også plakaten fra en gyserfilm.

’Freezing Moon’ er en kraftig øl på 10,0%. Den er sort, den er sød og den er stærk. Nærmest tyktflydende. Sødlig kaffe, chokolade og karamel dominerer. Bitterheden er lav – kun 20 IBU. Det er en dessertøl og ganske glimrende til at slutte vores smagning af med.

Karakter 4+



Ingen kommentarer:

Send en kommentar