Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

tirsdag den 15. juni 2010

Tid til en øl - Aalborg Beerwak / London Pub

15. Juni 2010

Efter aftensmaden gik vi hen på ”London Pub” der ligger på Boulevarden. Det ene O i London er erstattet med en typisk englænder med bowler og overskæg. Det er det eneste sted på turen, hvor der må ryges i lokalet, men ingen af os ryger. Luften var ikke mættet med røg, men man kunne naturligvis mærke det.  Desværre røg pigen bag disken også mens hun skænkede op, hvilket var lidt uheldigt.

Jeg talte 12 forskellige haner med øl, og der er mange flaskeøl på stedet, men de hører jo ikke med i konceptet med Beerwalk. Stemningen var vældig god – det var blevet lidt senere på dagen. På hanerne fandt vi Guinness og Murphy’s, der åbenbart er at få alle steder, men jeg valgte en ”Brown Ale” fra Jacobsen.

Det er en dejlig øl med masser af maltet sødme og en nøddeagtig note. Fin bitterhed i eftersmagen. Jeg tror, jeg vil prøve at finde en flaske et sted, så jeg kan give en mere detaljeret beskrivelse engang. På fredag har vi sommerfest med en lille ølsmagning, hvor den måske kunne være med.

Karakter 4+                                                                                                               

Selvom stemningen var god, var vi lidt generet af rygningen ( som mange sikkert er glade for ), men vi talte om, hvor dejligt det er, at man ikke længere er tvunget til at sidde i røg på restauranter. Det ødelægger faktisk smagsindtrykkene. Så det blev kun til den ene øl.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar