Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

tirsdag den 29. juni 2010

Tid til en øl - Bishop's Tipple


29. Juni 2010

Nu blev jeg færdig med den anden kulisse til Skansespillet – Hooverville, der er en barakby der ligger under en jernbanebro. Jeg kender ikke helt handlingen i ”Annie”, men byen skulle være baseret på en autentisk lokalitet i New York. De andre scener er delvis færdige, undtagen et tilsvarende sceneri på den modsatte side af drejescenen. Der skal vi have et par butikker på 5th Avenue. Så der mangler stadig en hel del maleri.


Vi har mange aftaler for tiden. Lørdag var vi til 2 fødselsdage – en 30 års og en 50 års. Først var der kagebord og en lille ølforfriskning. Der var ”Fynsk Forår” og ”Weissbier” fra Ørbæk. Etiketten var anderledes på Weissbieren end den der findes på hjemmesiden. Jeg ved ikke om det er en anden øl.
Men den var ikke nær så god som ”Fynsk Forår”.
Til 50 års fødselsdagen var der øl på fad fra Thy – pilsner og classic.
Det var 2 meget hyggelige og festlige sammenkomster.
Søndag var vi til stort kagebord ved min nevøs fødselsdag og mandag aften var min mor for første gang på besøg i min datters og svigersøns nye lejlighed. Det er på 3. sal, men hun kom uden stort besvær op af alle trapperne. Her fik vi kotelletter og en dejlig ”Sommerale” fra Randers Bryghus. Lækker amerikansk pale ale med citrus.

Her til aften åbnede jeg endnu en øl fra Wadworth – ”Bishop’s Tipple”. Tipple betyder ”at pimpe”, så det er den øl biskoppen ynder at pimpe i stedet for altervinen. Den blev oprindelig brygget for at fejre, at Georges Reindorp blev udnævnt til biskop af Salisbury i 1973. Det er en strong ale på 5,5% ( det er strong i England ). Der er brugt Saaz og Styrian Goldings til en bitterhed på 40 IBU.
Det er en lys gylden ale med mange små bobler. Blødt hvidt skum. Duft af sødlig malt med lidt lys frugt og et lidt sjovt strejf af pepper. Denne øl føles også meget let i munden. Smagen indledes af lidt sødme og lidt æble/cider strejf. Derefter kommer en lidt krydret note og i eftersmagen igen et strejf af pepper. Bitterheden i eftersmagen virker ikke påtrængende.
Karakter 3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar