Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

onsdag den 5. oktober 2016

Tid til en øl - 10 års Øljubilæum / Rogue Hazelnut Brown Nectar


5. Oktober 2016


Inden denne første ølsmagning havde jeg dog stiftet bekendtskab med nogle af de nye øl, og jeg havde fået smag for ”Newcastle Brown”, som jeg ofte bestilte på pub. Så følte jeg mig lidt mere som en connoisseur, end hvis jeg bare bestilte ”Tuborg Classic”.

Derfor var jeg også spændt på ”Hazelnut Brown Nectar” fra det amerikanske bryggeri Rogue. Ikke alene var der hasselnød, men ”nectar” lød også af mere fylde og styrke.
Jeg har skrevet om denne øl tidligere ( 2. oktober 2008 ), hvor malt og humletyper er opregnet, men her er det nok at sige, at der er tilsat hasselnødekstrakt.

Dengang skrev jeg at ”man kunne smage hasselnød, men det er ikke en sød maltet smag, tværtimod er den tør og let drikkelig” Det er også sådan jeg husker den, men jeg må sige, at jeg blev overrasket over, at den er sødlig – næsten vammelsød – af hasselnød. Jeg elsker ellers netop hasselnødder, men her blev det næsten for meget.
Så enten har mine smagsløg eller øllen ændret sig. Så jeg må nedtone min karakter fra dengang.


Karakter 3+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar