Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

torsdag den 17. januar 2013

Tid til en øl - Jacobsen Naked Truth


17. Januar 2013 - Jacobsen Naked Truth


Forleden hørte jeg fra ølkenderen Jakob Schytz, at The Wharf i Aalborg i dag skulle få en ny øl fra Jacobsen på fad – ”Naked Truth”. Det er et samarbejde mellem Jacobsen og Charlie’s Pub, der også har samme ejer som The Wharf. Det er en fadlagret srong ale, baseret på ”Golden Naked Christmas Ale”. Selv kalder de den for en barley wine.

Jeg var tidligere meget begejstret for Jacobsen øl. Dengang der var en linje med nordiske ingredienser. På det sidste har deres nye øl ( de få vi har fået her i Aalborg ) været en smule mere tandløse og anonyme, men jeg håber da stadig at det eksperimenterende kommer igen. Så jeg satte kursen mod The Wharf og tog mig en lille fyraftensøl.. ”Naked Truth” er på 8,0%, men det er jo også stærkt, når man ser på engelske øl fra fad. Beskrivelsen på fadet er som følger: ”A deep reddish-brown barley wine. Rich and sweet mouthfeel balanced with spicy, hoppy character.” ( her skulle egentlig være et billede, men skidtet virker ikke ).

 
Det er en mørk rødlig øl med blødt, luftigt skum. Man fornemmer en smule sødme, mørke bær, et strejf af peber og lidt alkohol. Blød og venlig i munden, måske en smule fad – og den har en lettere bedøvende virkning. Virker umiddelbar stærkere end de 8,0%. Smagen er også præget af mørke bær, samt let krydderi. Minder egentlig ikke så meget om den lyse jule ale. God bitterhed i eftersmagen. Overordnet en god, mild øl.

Karakter  3+

 



 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar