Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

mandag den 1. april 2013

Tid til en øl - Flensburger Frühlingsbock


1. April 2013

De sidste par dage har været dejlige med solskin og noget der kunne minde om tidligt forår. Jeg tog min mor ud på en tur i kørestol for at nyde det gode vejr, og senere satte jeg mig på terrassen for at nyde solen med en øl i hånden. Og så var det jo passende med en forårsøl – denne gang tysk.

”Flensburger Frühlingsbock” på 6,9%

Som man kan se på billedet er isen på vores dam ikke smeltet endnu, men det begynder på det lave vand, hvor de små guldfisk også dukker op, fordi vandet er lidt varmere. Utroligt at de har kunne overvintre.

Det var dejligt at sidde i solen med en gylden øl i hånden. Det må siges at være en ”helles bock”, men det er forårsøl jo også gerne. Udgaven fra Flensburger er nok ikke typisk for en bock ( kun procenten ). Den er ikke så sød som man forventer, men på den anden side er de nordtyske øl jo kendt for en lidt skarpere profil end de bayerske.

Det er en klar, gylden øl med masse af bobler og fint hvidt skum. Man kan mærke lys malt i aromaen, og lidt noter af rugbrød. Den føles frisk og bruser højlydt op i munden. Det er ikke en humlet øl, men den har alligevel en skarphed over sig, der passer til årstiden. Mere dortmunder end bock, synes jeg. Glimrende øl til den første forårsdag.

Karakter 3+


Ingen kommentarer:

Send en kommentar