Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

tirsdag den 5. april 2016

Tid til en øl - Brick by Brick Eel Legs


5. April 2016

Efter en rum tid uden internet er det nu muligt igen at lægge lidt ud på bloggen. En simpel omrokering af møbler gjorde at internetkablet ikke var langt nok, og mit flegmatiske temperament fik ikke rigtigt ændret på det. Det gik jo da også endda. Til sidst blev det for meget for min kære svigersøn, der fandt et længere kabel.
Så nu kan jeg igen beskrive nogle af de øl, jeg smager, og der er en hel del, der står i kø for at blive anmeldt.

I februar var vi en tur på Himmerlands Teater i Hobro for at se en russisk forestilling – ”Kære Frøken Jelena”. Et meget dramatisk stykke der i en periode har været forbudt i hjemlandet. Vi nyder at besøge det lille teater. Man er tæt på skuespillerne og det er gode forestillinger.

I pausen plejer jeg at nyde en øl. De har tidligere været ”Tæppefald” fra Skands, men i anledning af det russiske stykke – vil jeg tro – havde de fundet tre øl fra en litauisk mikrobryggeri - Brick By Brick. Det var ”Running Dune” ( Witbier ) – ”Sharks Coffee Pot” ( Stout ) og ”Eel Legs” ( Lager ).

Jeg valgte den sidste på 5,3%. Det er en ufiltreret kellerbier med en fint orange farve. Duft af karamel og let frugtvingummi. Der er brugt Millenium og Cascade humle, så en snert af citrus trænger sig på i eftersmagen. Pæn bitterhed.

Karakter 3

Brick By Brick ligger i Klaipeda, Litauen. Det er lidt svært at finde oplysninger om det, men Klaipeda er også hjemsted for Svyturys, der ejes af Carlsberg. ”Eel Legs” og de andre er beregnet til eksport – i Litauen hedder bryggeriet ”Raudonu Plytu” og ”Eel Legs” går under navnet ”Ungurio Kojos”


Nu er der snart en ny forestilling i Hobro, så må jeg prøve at smage en af de andre ( hvis de stadig er der ) og måske se om jeg kan få lidt flere oplysninger om bryggeriet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar