Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

mandag den 10. marts 2014

Tid til en øl - Cruise / Samuel Adams Vinter Lager

 
10. Marts 2014
 
Mandag gik turen tilbage mod New York. Vi nød solen på dækket - så ( måske ) vandsprøjt fra en hval og jeg blev noget solskoldet på mine lår og skinneben. De er ikke vant til at være i vandret stilling i solen.
Men jeg havde jo mine Bass Pale Ale til at afsvale mig og, jeg fandt da også en ”Samuel Adams Vinter Lager” fra Boston som variation.
Det er en mørk, krydret bockøl på 5,6%. Der er tilsat kanel, ingefær og appelsinskal. Den toppes af kraftigt. ler orange skum, der hurtigt svinder. Duften er præget af dæmpet ingefær, men de andre ingredienser kan også fornemmes. God fylde – uden at blive for tung. Smag af ingefær og græskar med en snert af appelsin til sidst. Mild, men  tydelig bitterhed i eftersmag. Den kan på mange områder minde lidt om Blue Moon Harvest Ale.
Karakter 4
I de varme lande får man ofte serveret sin øl kold – endda til tider i et afkølet glas. Alligevel blev jeg forbavset til aftensmaden, hvor jeg bad om en øl. Jeg fik et glas med isterninger og tjeneren skulle lige til at hælde øllet op. Jeg fik hende standset i sidste øjeblik, og nåede at hælde isterningerne over i mit vandglas.
”No ice in your beer?”, spurgte hun forbavset. Jeg stirrede på hende, som kom hun fra en anden planet, og rystede på hovedet. Gud ved, hvad de lærer på de tjenerskoler.

1 kommentar:

  1. Uuuuha! Is i øl. Den fæle uvane har de også i Taiwan. Og der kan man ikke forklare dem, at man ikke ønsker is i øllet.

    SvarSlet