Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

lørdag den 8. marts 2014

Tid til en øl - St. John Brewers / Virgin Islands


8. Marts 2014

Den gamle danske koloni på St. Thomas hører nu til de Amerikanske Jomfruøer – Virgin Islands. Her lagde skibet til i Charlotte Amalie, der er hovedstad på øerne. Vi var på en rundtur på øen med fine udsigtspunkter, inden vi blev sat af i byen. Der er ikke meget tilbage af den danske historie. Det gamle røde fort er ved at falde sammen og det er kun gadeskiltene, der vidner om dansk indflydelse.

På naboøen St. John har Chirag Vyas og Kevin Chipman slået sig ned og er begyndt at brygge øl. St. John Brewers kalder de sig. De brygger en serie øl ved navn ”Virgin Islands”. Desværre var tiden ikke til et besøg på St. John, så jeg spurgte mig for, for at finde et sted i Charlotte Amalie, og blev vist til ”The Green House”, der ligger nede ved Veterans Drive ( ellers har mange af gaderne danske navne som – Dronningens Gade og Nye Tvaer Gade )


På The Green House bestilte jeg en ”Liquid Sunshine” der er en Witbier med koriander og Curacao appelsin. Da vi ankom til øen blev vi mødt at regnvejr – et let, lunt regnvejr ( der dog for en kort stund blev lidt heftigt ). Det kaldes ikke regn, men ”Liquid Sunshine” på øerne. Så naturligvis skulle jeg smage sådan en.

 
Det er en let sløret, orangegylden øl på 5,0%. Den har en duft af halm og en anelse mandarin. Masser og bobler og den føles livlig og frisk. Smag af en smule krydderi og søde appelsiner ( selvom de skulle være bitre )
Karakter 3+
Derefter var jeg lidt i tvivl om, hvilken øl jeg skulle smage. Det kunne være deres første øl – ”Tropical Mango”, men de havde også en IPA på kortet, og sådan en var det efterhånden noget siden jeg havde set. Så jeg valgte ”Island Hopping IPA” på 6.2%
 
Dette er en ravfarvet, klar øl. Duft af humle, der ikke umiddelbart virker amerikansk ( men det er Cascade, Warrior og Willamette ). Der var ikke meget citrus, men mere gamle grannåle. Den er frisk, og smagen er god. Humlebitterheden er ikke overvældende, men det gør jo ikke noget. Jeg gættede på 55 IBU og den er på 53 IBU, så det var jo ikke helt så galt som med humletyperne.
Karakter 3+
Jeg havde tænkt at købe nogle øl med til at drikke på skibet, men de ville bliver forseglet og først udleveret i New York, så det blev ikke til noget. Så er der jo også basis for at besøge De Vestindiske Øer en anden gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar