Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

lørdag den 16. oktober 2010

Tid til en øl - Aalborg Beerwalk 2010


16. Oktober 2010

I dag var det bidende koldt, da vinderen af Aalborg Beerwalk skulle kåres. Der var stillet op på Gammeltorv i Aalborg med scene og fadølsanlæg fra Søgaards Bryghus, og da jeg ankom var lydprøverne i gang. På de 6 pubber var tilhængerne ved at varme op – de skulle møde frem kl 13. Og efter planen skulle seancen vare til kl. 15, men pga. kulden blev det afkortet en hel del. Folk stod simpelthen og frøs.

Det var Lars Bech fra VisitAalborg, der styrede det hele fra scenen. På scenen spillet Pat Kenny fra The Irish House op med gode sange på guitaren. Og fansene fra de forskellige pubs kom med flag og bannere.

London Pub havde et flot banner med, og det havde Søgaard også. Folkene fra Søgaards Bryghus så ud som om de var stukket af fra Hogwarts i Harry Potter, men der drikker man jo kun Ginger Ale. De har sikkert haft det sjovt.
Der var en lille konkurrence, hvor en fra hver pub skulle fylde 6 glas med mest muligt øl og løbe rundt på pladsen med det. Den blev - så vidt jeg husker - vundet af John Bull Pub.


Jeg var på scenen til et lille interview om min ølinteresse og fik da sagt noget af det, jeg gerne ville sige, og så skulle vinderen kåres. Det blev John Bull Pub.



Det er et udmærket valg, De har et godt øludvalg og stemningen i pubben har været fin, de gange jeg har været der, så det er ikke helt ufortjent. Til lykke til dem.

Det var desværre ikke mig eller mine venner, der vandt prisen blandt gæsterne på Aalborg Beerwalk, men vi har nu også kun udfyldt stemmesedlen den første gang.

Derefter tog jeg hjem for at fejre min datters 18 års fødselsdag med familie fra nær og fjern. 22 mennesker til kaffe og kage og aftensmad i det lille hjem. Vi kunne lige være der. Og det var en dejlig aften, som sluttede med at se ”Grease” i fjernsynet. Ren nostalgi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar