Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

onsdag den 17. oktober 2012

Tid til en øl - Forestinne Primoria


17. Oktober 2012

Forestinne øllene har været et nyt bekendtskab for mig, og indtil nu temmelig interessant. Deres ”blond” er også på 7,5%, og på etiketten ser vi den samme tågede skovscene med rød fluesvamp og en lille alf. Denne gang er hun lyshåret og hun har ikke en øl med. ”Primoria” hedder den og det kan hentyde til at det er den ”første” eller måske noget med forår ( primavera ) – eller måske bare et sjovt ord der passer i stilen.

 
Hvis jeg søger oplysninger på nettet om denne øl, finder jeg mange forskellige anmeldelser – med mange forskellige smagsnoter. Og det er da også en øl, der overrasker – ligesom ”Ambrosia” gjorde med dens bærnoter.
Det er en temmelig mørk ”blond” – kobberfarvet med kraftigt skum og meget livlige bobler. Man mødes af en meget kraftig ingefæraroma, hvor man også fornemmer sort peber. Virkelig god og behagelig fylde. Smagen af ingefær er noget mildere, blandet med sødme. Umiddelbart specielt, men det er sammensat godt og balanceret. Jeg kan meget godt lide, hvad jeg har smagt indtil nu.
Karakter 4

Ingen kommentarer:

Send en kommentar