Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

onsdag den 2. december 2015

Tid til en øl - Midtfyn Holm Wheat Christmas


2. December 2015

 I dag har jeg befundet mig bedst i min seng, men kunne dog mande mig op til at spise frokost. Og der var vel intet forgjort i at åbne en juleøl til maden
.
TV kokken Claus Holm er vældig i vælten for tiden med sit navn på gryder og pander, køkkenredskaber og madklubber – og nu har han også fået et samarbejde med Midtfyns Bryghus om lanceringen af 2 juleøl, der bliver solgt i COOP.
Claus Holm er kendt for sin alpehue og i julens anledning er den på etiketten blevet udstyret med rensdyrhorn. Et enkelt grafisk design, der fortæller hvem der er tale om.

Den blå etiket sidder på en belgisk witbier – ”Wheat Christmas”. En øl på 5,6% - brygget med koriander, enebær og appelsinskal.

Det er en bleggul øl med ekstremt kraftigt skum. Man skal hælde yderst forsigtigt – ellers går der lang tid inden man ser andet end skum ( som man nok kan forstå ved jeg det af egen erfaring ). Duften er tydelig med koriander og bitter appelsinskal. Meget lig en traditionel witbier, men appelsin minder jo altid lidt om jul. Man kan måske fornemme et strejf af enebær, men det skal man vist vide for at lægge mærke til det. En frisk og skarp øl, som godt kan gøre sig til æg og rejer.


Karakter 3+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar