Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

onsdag den 16. december 2015

Tid til en øl - Skovlyst JuleFryd


16. December 2015

Her til aften havde vi en dejlig julekoncert i kirken, hvor vores kor og mini/ungdomskoret sang julesange. Faktisk overaskede de mig ved at opføre tre børnekorsatser, som jeg skrev for mange år siden og egentlig havde glemt. Men min kone ( der er organist og korleder ) havde gemt dem og lavet det til en hemmelighed, som de ikke måtte sige til mig. Det var en god overraskelse.

Efter oprydning satte jeg mig sent med en lille øl fra Skovlyst. De har udover ”JuleBuk” også lavet en ”JuleFryd” på 4,7%

Det er en lys ufiltreret øl, der mest af alt minder om ufiltreret æblemost. Måske er det det, der gør at jeg fornemmer en frisk duft af syrlige æbler, for der er ikke nævnt tilsætninger på etiketten. Det er en frisk, let perlende øl – med god smag. Igen let syrlig note af æble og bær. Den vil sikkert gøre sig fint til sild, æg og karrysalat.


Karakter 3+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar