Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

søndag den 20. december 2015

Tid til en øl - Willemoes Jule Ale


20. December 2015

For mange år siden smagte jeg ”Willemoes Jule Ale” fra Bryggeriet Vestfyen, og jeg kan se på mine notater, at jeg ikke brød mig særligt om den. Den var for mørk for mig.
Heldigvis er der sket en del med mine smagsløg siden, og at kalde denne juleøl for ”alt for mørk” er nok en tilsnigelse.

Det er en mørk, kraftig øl på 8,2% - en engelsk strong ale i den kraftige ende. Den har et pænt beige skumlag og en behagelig frugtig duft, hvor også malt og mariekiks spiller ind. Det er en let drikkelig ale med god og fyldig smag, hvor der ikke er specielle julede ingredienser, der træder frem og dominerer. En øl, der går godt til maden og som man nemt kan tage et par pints af i hyggeligt selskab.


Karakter 4

Ingen kommentarer:

Send en kommentar