Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

onsdag den 13. februar 2013

Tid til en øl - Anderson Valley Barney Flats Oatmeal Stout


13. Februar 2013

”Anderson Valley Barney Flats Oatmeal Stout” har jeg faktisk skrevet om før, for den var på hanerne på John Bull i efteråret. Man kan læse detaljerne i september 2012. Bla. hvad ” It’s not just shy sluggin gorms neemer” betyder. Det er naturligvis på dialekten boontling, og det tror jeg også dagens tekst på indersiden af kapslen er. Det var også i dag svært at få plastikken af – det kan ikke være meningen. Men sætningen er endnu mere uforståelig end den i går – ”Chipmunk the heelch of the boont steinber” (????? )

Jeg fandt en ordbog over boontling. ”Chipmunk” betyder ”at samle” – The heelch” betyder ”det hele” – The boont” er området og der var ingen oversættelse af ”Steinber”. Måske betyder det simpelthen ”øl”. Så giver sætningen da lidt mening – ”Saml/smag alle Boonville’s øl”.

Men der er jo flere mysterier – Hvad pokker er ”Barney Flats”. Det er en naturpark – Hendy Woods National Forrest, hvor der er mange redwood-træer.

”Barney Flats Oatmeal Stout” er en sort øl på 5,8%. Duft af chokolade, havregryn og mild kaffe. God fylde. Smagen indledes af chokolade, havre, og ristet malt. Man aner måske lidt humle ( IBU 14 ), men også eftersmagen er rund og blød, selvom jeg faktisk synes, jeg kan fornemme humlen også. Der er brugt Columbus og Northern Brewer.

Karakter 4


Ingen kommentarer:

Send en kommentar