Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

søndag den 26. april 2009

Tid til en øl - Ølfabrikken Grøn Påske

26. April 2009
Efter kirketid i dag tog jeg malertøjet på. Jeg har lovet at hjælpe med at male kulisser til årets Skansespil i Hals. Det er Askepot og der skal bla. bruges et stort slot. Kulissen er stor og kommer til at rage 6,8 m op i luften. Lige nu er den dog i sektioner, så det er muligt at male. Vi skulle lave murværk og det gjorde vi ved at male lyse fuger på en i øvrigt lys baggrund. Det kom til at virke godt – lidt marmoragtigt. Vi blev overhovedet ikke færdige, men nu ved vi hvordan vi skal gøre det. Senere skal der males lidt mere krævende ting – det bliver sjovt.
Da jeg kom hjem var min datter og svigersøn kommet på besøg og vi lavede kylling på grillen. Jeg havde i går fået 5 engelske dåseøl fra One Pint i gave, og vi delte 2 af den her til aften. Det var ”Abbot Ale” fra Green King og ”Old Speckled Hen” fra Morland, som jo er blevet opkøbt af Green King. Jeg har skrevet om disse udmærkede øl tidligere, så jeg vil i stedet vende tilbage til en af dem vi fik i går.
”Grøn Påske” fra Ølfabrikken (GourmetBryggeriet ) er på 6,0% og brygget som en belgisk bruin. Det er en flot mørkebrun øl, der virker en anelse sløret. Duften er maltet og virker lidt neutral. Øllet føles friskt og temmelig let, men det har en lidt sur kedelig smag, der i hvert fald ikke appellerer særligt meget til mig. Den er humlet med Styrian humle og den træder også tydeligt i karakter. Den mærkes i eftersmagen, der desværre også har denne lidt kedelige smag.
Karakter 2+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar