Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

mandag den 6. april 2009

Tid til en øl - Læsø Påske

6. Aprl 2009
Sikke en forårsdag. Det er rigtig havevejr, og jeg har været ude det meste af dagen. Selvom skolerne er lukkede og dermed også musikskolen, har jeg dog været inde for at øve en lille guitarkvartet med 3 dygtige elever. Det gik fint, men der skal dog flere prøver til, før det hele sidder.
Her til aften skulle jeg så smage den sidste af de Læsø-øl jeg købte, nemlig deres påskebryg. Det har været en speciel oplevelse at smage disse Læsø-øl, for kvaliteten har svinget utroligt meget.
Denne påskebryg på 7,5% falder bestemt ikke i min smag. Det er en meget flot farve – rødgylden  og klar med hvidt kraftigt skum. Flot bobleudvikling. Det ser lovende ud. Umiddelbart tænker man at det kunne minde om en bock ( hvilket jo passer fint til en påskebryg ). Men der mangler den fylde og sødme, som man forbinder med en bock. Øllet føles meget lettere og smagen er domineret meget at humlebitterhed. Den virker helt ubalanceret på mig. Bitterheden bliver hængende i lang tid, men der er intet modspil til den. Jeg har faktisk lidt svært ved at typebetemme denne øl.
Karakter 2
Der er en metallisk note i skummet, som går igen i alle Læsøs øl.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar