Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

onsdag den 20. april 2011

Tid til en øl - Vestfyen Påske Guld


20. April 2011

Endnu en dejlig havedag, hvor jeg nu næsten har luget mig gennem alle bedene. Det er dejligt at være ude , men også hårdt. Mine fingre er helt ømme af at hive ukrudt op. I morgen bliver det ikke til noget. Det er jo kirkedag, og vi skal på påskebesøg senere.

Men efter sådan en arbejdsdag i haven skulle det gøre godt med en frisk øl. I gamle dage nød jeg at sætte mig med en Grøn Tuborg eller lign. efter sådan en havedag, men de tider er forbi. Dog er det rart med en tørstslukker og det er lige hvad ”Påske Guld Bryg” fra Vestfyen er.

Det er en guldøl på 5,7%. Der er guld på kapslen, gylden halsetiket og skriften er også gylden. Øllet er også smukt gyldent med mange levende bobler. Der er tilsat ekstra kuldioxid. Denne øl er brygget med majs som råfrugt og tilsat antioxidanter og farvestof. På sin vis en ret traditionel dansk guldøl fra et kommercielt bryggeri. Men det virker faktisk godt i dag. God frisk duft med lidt citrus. Frisk og levende i munden på grund af den ekstra kulsyre. Smagen har en god maltet fylde og ender i en pæn, moderat bitterhed. Måske ikke så meget nytænkning, men en fin øl til påskebordet – som øl var i gamle dage.

Karakter 3+


Ingen kommentarer:

Send en kommentar