Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

onsdag den 17. november 2010

Tid til en øl - Green Flash Imperial IPA


17. November 2010

Den 13. september i år skrev jeg om Green Flash Brewery og det lysfænomen, der har givet navn til bryggeriet. De er kendt for deres humlede øl og deres ”Imperial IPA” ( IIPA ) har også en høj bitterhed på 101 IBU.  ”Imperial” er en betegnelse man ofte tilføjer, når alting har fået et ekstra nøk opad – både bitterhed og alkoholprocent. Til denne øl har man benyttet Summit og Nugget humle. Nugget er kendt for sin høje bitterhed. Alkoholprocenten er kommet op på 9,4%.

Det er en gylden, klar øl med hvidt skum. Duften er fyldt med citrusnoter fra sødlig grape. Temmelig aggressiv i munden. Smagen er fyldig, men det er den gode aromahumle der dominerer. Eftersmagen er naturligvis præget af humlebitterhed.

Karakter 4+

Mere bliver det ikke til i dag. Jeg er på vej i seng. Jeg er ved at få smerter i min venstre skulder – et problem jeg har døjet med før. Men de sidste 6 år har jeg regelmæssigt gået til kiropraktor, og det har holdt smerterne væk. Nu er de af en eller anden grund ved at komme igen, selvom jeg har været til kiropraktor 2 gange indenfor den sidste uge. Jeg håber ikke, det bliver værre end det er nu, for så gør det bare ondt hele tiden, og jeg kan ikke engang sove det væk. Jeg må nok af sted i morgen igen. Jeg håber det bedste, for der er mange projekter med koncerter op mod jul, og jeg har ikke tid til at sygemelde mig i lang tid. ØV



Ingen kommentarer:

Send en kommentar