Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

lørdag den 27. november 2010

Tid til en øl - Hunter


27. November 2010

I dag var min mor og børnene til aftensmad, for derefter at lave adventskrans og juledekorationer. De blev flotte. Jeg gik og pyntede lidt op med stjerner og juleophæng, og vi hørte julemusik imens. Nogle så samtidig med Olsenbande-film.

Til aftensmaden fik vi tex-mex og jeg fandt en strong øl fra det indiske SOM Brewery frem – ”Hunter” – en guldøl på 7,2%. Jeg skrev om bryggeriet 18. okt i år.

Der er absolut ingen oplysninger om øllet på deres hjemmeside.

Det er en meget lys øl med hvidt skum og mange, livlige bobler. Duften er speciel og det første indtryk var af syrlige, grønne æbler. Den føles næsten helt sodavandsagtig, og bruser meget op i munden. Der er nok tilsat store mængde kulsyre. Det virker også forfriskende. Desværre er smagen ikke lige min kop te. ( eller øl ). Det minder lidt om svovl – som når man har fyret en bordbombe af til nytår - eller en raket.

Karakter 2                                                                                                                 

I går var jeg til julefrokost på arbejdet, og jeg kom da også lidt på arbejde med at flytte borde rundt. Først flyttede vi dem fra 1. til 2. sal, og senere på eftermiddagen tilbage igen, for lokalet på 1. sal var nu bedre. Men der blev pyntet festligt op og til velkomst drink fik vi ( det var ikke noget jeg stod for ) champagne og porter. Det skulle efter sigende hedde en ”Black Velvet” og det var en udmærket kombination. Frisk med en god smag af porter - eller en porter med brus, hvis man kan forestille sig det.

Til maden havde jeg Jacobsens ”Golden Naked Christmas Ale” – en dejlig øl med sveskejuice og appelsinskal og fennikel ( 17. dec 08 ). Derudover havde jeg en ”God Jul” med fra Nøgne Ø i Norge. Jeg ved ikke om det er mig, der ikke kan huske den ( 18. nov. 08 ), men jeg synes den smagte som deres ”Underlig Jul”, som jeg egentlig ikke bryder mig særligt om. Den er lidt for speciel. Jeg husker ”God Jul” som en stout uden grantræ i.

Inden vi gik til bordet var vi på latterkursus i en lille times tid. Det var festligt, og vi fik da grinet en del, men om det var den ægte, dybe, befriende latter er måske så meget sagt. Desuden havde jeg ondt i halsen, og det blev ikke bedre af det. Men en meget hyggelig aften.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar