Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

torsdag den 12. september 2013

Tid til en øl - Paderborner Alt




12. September 2013

Efter min oplevelse med ”tysk” øl i går, tænkte jeg at jeg hellere måtte prøve at rette lidt op på mit indtryk af tysk øl, - og rent faktisk smage en rigtig tysker. Vi var – som nævnt i går – i et getränkemarkt i Bad Berleburg, hvor jeg købte ”Super Bock” og her købte jeg også en ”Paderborner Alt”. Paderborn ligger i samme område.

Paderborn ligger derimod et stykke fra Düsseldorf, hvor man finder den mørke, overgærede altbier, men det afholder ikke bryggeriet Paderborner fra at prøve kræfter med stilen.

Denne øl er brygget efter Das Reinheitsgebot, hvilket mange tyske bryggerier heldigvis er stolte af.

Det er en mørk mahognyfarvet øl på 4,8%. Lyst, lidt groft skum lægger sig blødt på toppen. Det er en meget kraftig, maltet duft, der møder en – nærmest som at sidde med en hvidtøl. Men øllen virker frisk og har en udmærket fylde. Smagen er også maltet men ikke nær så mørk og sød som aromaen. Derimod aner man lige nogle frugtige bærnoter af sorte bær som brombær og blåbær.

Karakter 3+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar