Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

fredag den 19. juni 2009

Tid til en øl - Brøckhouse Old Ale

19. Juni 2009
Sommerferie!!! - og så siger de at vejret bliver bedre. Så det lover jo godt. Desværre har min far fået feber igen, men nu har jeg bedre tid til at få set til ham og til min mor, der stadig bevæger sig rundt med rollator.
Men nu vil jeg slappe af med den sidste Brøkhouse-øl i denne omgang. Der er flere på hylden, men de skal nok blive drukket ved senere lejligheder.
”Old Ale” har jeg ikke smagt tidligere. Den beskrives som en blanding af en ny ale og en gammel, der har lagret i 2 år. Jeg forventer mig noget i retning af ”Strong Suffolk”, der beskrives på samme måde.
Det er en flot rødbrun øl med en lysere skær i kanten. Den er uklar pga. gærrester og skummet er kraftigt og har en beige/lysebrun farve. Duften er mere maltet end jeg har forventet, men det lover godt. Den er let drikkelig – procenten er på 6,5%, hvilket heller ikke er ualmindeligt for engelske Strong/ Old ales. Smagen er væsentlig mere ristet og mørk end jeg har regnet med – lidt stoutpræg.
Men det giver en lidt sur note, og da alkoholen også træder lidt frem virker helheden lidt for syrlig skarp. Det er noget jeg allerede nu har vænnet mig lidt til, men det er ikke en øl, der helt falder i min smag.
Karakter 3+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar