Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

lørdag den 6. juni 2009

Tid til en øl - Øl-is

5. Juni 2009
I dag har jeg fået slået græs og vi har været en del på besøg. Først hos min far på sygehuset i Dronninglund, og derefter tog vi til kaffe hos nogle gode venner i byen. Der var boller med hjemmelavet syltetøj og rabarbertærte med is. dejligt.
Det blev også lige tid til en øl. ”Ale AZ nr. 16” fra Refsvindinge kom på bordet, og i dag synes jeg faktisk bedre om den end jeg plejer. ( Den er anmeldt i jan 09 ) Den havde en bedre balance end jeg husker, selvom jeg synes det maltede stadig har overtaget. men den passede fint til lejligheden.
Dernæst besøgte vi lige min mor derhjemme og hun klarer sig fint, selvom hun klager over flere smerter end i går. Håber det bliver bedre.
Aftensmaden sørgede min datter og svigersøn for. Vi var inviteret til aftensmad med steg, kartofler og salat. Det smagte vældig godt. Efter maden gik vi ned på hjørnet, hvor der ligger en Paradis isbutik. Her kunne man få en øl-sorbet. Denne var lavet på Søgaards ”Munkens Ale” fra Børglum Kloster serien. Det er en opskrift fra Sønderjyland, - brygget på byg og rug og tilsat koriander og kardemomme. Isen virker mere særpræget end egentlig god, selvom man vænner sig lidt til den.
Jeg har tidligere prøvet selv at hælde en god stout over min is. Det var Midtfyns og jeg har også smagt ”Imperial Stout” fra samme bryggeri i en øl-is  som ”A World of Beer” havde fremstillet. De var vældig gode begge to, så umiddelbart foretrækker jeg stout til is. Men der er gjort mange øl-is forsøg på diverse ølfestivaler, så der er sikkert andre muligheder. Dagens is var i hvert fald sjov og anderledes.
Vi sluttede aftenen af med at spille et par numre i GuitarHero – det er jeg stadig ikke helt god til, men sjovt er det. jeg foretrækker dog at spille numrene rigtigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar