Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

lørdag den 13. juni 2009

Tid til en øl - Semper Ardens Honning Ale

13. Juni 2009
I dag var det Musikskolernes dag i Tivoli Karolinelund i Aalborg. Der blev spillet på 4 scener og på 2 af dem var det mest større bands, men på den lille scene i Pizza Pasta var der akustisk musik for små ensembler. Der var guitar, fløjter og sangelever, og her skulle vi optræde med et varieret program.
Først en lille trio med 3 små gutter der spillede Gary Moore. Det klarede de fint, selvom der var noget uenighed om gentagelser. Dernæst spillede vi et stykke, jeg har komponeret – baseret på 3 kendte forårsmelodier, der bliver udsat for forskellige rytmiske variationer. Så kom 2 New Age stykker for fløjte og guitar, og vi rundede af med 2 bluesnumre, hvor en af mine dygtige elguitarelever spillede solo og jeg akkompagnerede og sang. Det gik fint med hele programmet, men der sker alligevel mange uforudsete ting. Dem klarede vi også ( synes jeg ) med bravour. Det var et fint arrangement, hvor alting fungerede godt – i hvert fald på Pizza Pasta Scenen.
Til aften var vi i Dronninglund, hvor vi lige besøgte min far på hospitalet. Det blev kun til en kort visit, da vi skulle spise hos nogle venner i byen. Der fik vi roastbeef og salat og en vældig god rødvin, som jeg dog allerede har glemt navnet på. Min kone har lavet en spændende jordbærkage, med appelsin og kransekagedej. Den var blevet bagt i flere omgange og har taget noget tid at lave. Den smagte vældig godt.
Efter maden smagte vi en flaske ”Carlsberg Semper Ardens Honning Ale” på 5,3%. Den blev brygget første gang i 2002 af brygger Søren Mørch. Han var blevet inspireret af de engelske ales, og ville prøve at tilsætte lynghonning fra den jyske hede.
Det er en mørk brun, men klar øl med lyst skum, der hurtigt aftager. Duften af lynghonning er meget kraftig og værten havde både lynghonning og almindelig honning i huset, så vi kunne dufte forskellen. Jeg er normalt ikke en stor tilhænger at honning, men det hjælper at komme det i øl fremfor varm mælk.  ( Det plejer at være et sikkert tegn på sygdom, når jeg kan lide honning i min te ). Honningen trænger selvfølgelig også frem i smagen, men ikke nær så kraftig som man kunne have frygtet. Der er en del honningøl på markedet og denne har den mest markante duft og hører til i den bedre ende.
Karakter 3+

Ingen kommentarer:

Send en kommentar